DIY: Kaarsen in blik

Deze kaarsen in vintage blikken zijn een echte eye-catcher! Leuk voor jezelf, maar ook om weg te geven met kerst.


Je hebt nodig:
- Vintage blikken. Let op dat ze niet lekken, door ze vooraf even te vullen met water.
- Lonten
- Kaarsvet/was. Je kan oude kaarsen gebruiken en die smelten, maar gebruik altijd voor minstens 50% nieuwe was.
- Houten stokjes
- Een pan (die hierna niet meer voor iets anders te gebruiken is)

Waarschuwing vooraf! Wanneer je was gaat smelten, kan de temperatuur zeer hoog oplopen. De was gaat weliswaar niet borrelen van het koken, maar is wel licht ontvlambaar. Zorg er dus voor dat je altijd extra veiligheidsmaatregelen neemt. Leg een branddeken of natte handdoek klaar en zorg ervoor dat je goed bent ingelezen hoe je kaarsen maakt.

1. Je lonten moeten een laagje was hebben. Als ze dit niet hebben, kun je dit zelf doen door een klein beetje was au bain marie te smelten en de lonten daarin te dopen. Haal ze er gelijk weer uit, zodat de was hard wordt.
2. Maak de blikken goed schoon. Zet daarna de lonten erin. Om ze op hun plek te houden wikkel je de bovenkant van het lont om een houten stokje heen en plaats je dit op het blik.


3. Nu kan je de gewenste hoeveelheid was gaan smelten, wederom au bain marie. Zodra het is gesmolten giet je het in de blikken.
4. Je kaarsen moeten 24 uur drogen. Daarna kun je de lont nog een stukje afknippen.




Geschreven door: Anne v.U.

10 opmerkingen:

  1. Dit vind ik echt een super leuk idee!
    Ga ik zeker een keer zelf proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi! Ik weet alleen niet of ik het durf te proberen haha, zou erg teleurgesteld zijn als het mislukt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi en gezellig uit :) Bedankt voor de tip en uitleg :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk idee! Leuk voor een saaie zondag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superidee! Lijkt me een leuke DIY om in de kerstvakantie te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg! Leuke blikken ook! Ik ga daar voor wel een keer bij de kringloop winkel kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. woow wat een leuk idee, ik weet wel wat ik in de vakantie ga doen =D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke bezigheid voor een vrije middag! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...